Kötid

"Tryck 1 för att bli kopplad till kundtjänst". Ok. "Du har plats tjugotre i kön". Suck. Sen kommer det. "Tack för att du väntar." Vadå tack? Vad har jag för val om jag är nummer tjugotre. Klart som fan att jag måste vänta. Trycker in fyrkant för att liksom säga varsågod. Och visa min irritation så gott jag kan. För att stressa dem lite trycker jag på stjärna också. 

Trettifem minuter och sjuttioåtta tack-för-att-du-väntar-meddelanden senare kommer jag äntligen fram till en trevlig kundtjänstmänniska. Eftersom det tydligen vore mycket bättre för mig att istället prata med en kollega till henne, så kopplar hon mig vidare. Låter ju bra. Om än något oroande. Vidarekopplingar har en tendens att sluta någonstans i yttre rymden. "Du har plats ett i kön. Tack för att du väntar". Jaha. Då funkade det i alla fall. Och så blev man köplacerad igen. Men plats ett är väl ok. Då leder jag ju. Först i kön. Jippi.

Sju minuter och 13 tack-för-att-du-väntar-meddelanden senare svarar kollegan. "Väl.." är det enda jag hör innan det klickar till. Nästa röst som hörs låter inte alls lika trevlig. "På grund av ett tekniskt fel kan vi tyvärr inte svara för tillfället. Var vänlig ring senare." Neeeeeeeej! Förlåt! Ge tillbaka mina tack-för-att-du-väntar-meddelanden! Jag lovar att vara tacksam!

Paus för psykbryt.

Suck. "Tryck 1 för att bli kopplad till kundtjänst". Ok. "Du har plats trettiofem i kön". Tjena.

"Tack för att du väntar". Jamen självklart. Inga problem.